Artikels

Deel hierdie werkstuk met jou Facebook vriende

Die naam “imagism” was gegee aan ‘n beweging in poësie wat gemik het na helderheid van uitdrukking deur gebruik te maak van presiese visuele beelde. In die vroeëre tydperk was dit ook bekend as in die Franse vorm as “Imagisme.” Dit is om spreektaal te gebruik, maar die presiese woord, nie die naasteby korrekte te gebruik. Om woorde te gebruik wat dinge werklik beskryf en nie dekoratiewe woorde te gebruik nie.

Die “imagism” beweging het in die Verenigde State van Amerika en Brittanje floreer tussen 1909 en 1917 as ‘n rebellie teen romantisisme. Hierdie beweging in digkuns was gelei deur die Amerikaanse digters Ezra Pound en later deur Amy Lowell. Ander digters wat van “imagism” (beelding) gebruik gemaak het was die Britte D.H. Lawrence en Richard Aldington en die Amerikaanse digters John Gould Fletcher, Hilda Doolittle en T.E. Hulme.

Hierdie digters het nadruk geplaas op presiese, skerp beelde, presisie in die keuse van woorde, vryheid van keuse tot die onderwerp materiaal of stof en die vorm waarin geskryf word en die gebruik van algemene spreektaal. Die meeste van hierdie digters het in vrye vers geskryf waar hulle assonansie (halfrym) en alliterasie gebruik het eerder as formele rym patrone om struktuur aan hulle digkuns te bring. “Des Imagistes: An Anthology (1914) wat saamgestel was deur Ezra Pound en die drie boeke saamgestel deur Amy Lowell onder die titel “Some Imagist Poets (1915,1916,1917) is merkbare versamelings van hierdie gedigte.

Die gedig “Autumn” deur T.E. Hulme is ‘n goeie voorbeeld van waar “imagism” (beelding) in ‘n gedig gebruik word.

Hier is my poging om hierdie tipe beelding (“imagism”) in ‘n gedig te gebruik:


‘n Ander winter (imagism)

Bytende koue gryp my met reën op die winter nag -
waar ek met die promenade stap,
die wind lewendig aan my gryp en weer gryp
soos ‘n astrante kind
‘n donder bleek wit skielik naby knal
ek die slag ruik van daardie intimiteit
waar die maan se rooi gesig uit die see uit bars,
verdwyn en weer teenwoordig is
soos ‘n swem kampioen wat met borsslag die water breek,
ek oomblikke gaan staan, die water aanskou
wat swart, woes, stormagtig is
soos ‘n baie kwaai vrou
en ek die weeklaag van die wind hoor
die sterre deur verwaaide wolke na my kyk
met aardige ernstige gesigte.



Spaar Geld op Versekering

Lucky Lottos

Van ons ander lede

The Road to Eden

deur Rachelle du Bois

Once rich and still beautiful, Eve Vermont’s life was in tatters. She found a job as house manager with the wealthy and powerful Blythe family. She soon realised that the compelling Adam Blythe was determined to uncover the painful secret of her past. She was forced to accept that he wasn’t going to stop until he knew what brought her to Oak Manor but was she prepared to open up and allow him to know her as he intended? Or would she keep hiding from Adam and the world? Adam Blythe found a stylish, beautiful and mysterious woman in his home. As house manager. She was totally unsuitable for the job, and he felt compelled to find out more about her. And as he uncovered the layers of this incredible woman, his love for her grew and he knew he had to keep her at Oak Manor at all costs. But would she stay?



picture

Kompetisies

Kyk watse opwindende kompetisies tans beskikbaar is

picture

Nuusbriewe

Registreer nou om nuusbriewe van Woes te ontvang

picture

Winkel

Woes skrywers wat self publiseer se boeke is in die winkel beskikbaar